Vylaďte si svůj jídelníček – i v případě, že jste přesvědčena o svém zdravém stravování. Většina těhotných žen potřebuje dodat hlavně proteiny, a také určitou skupinu vitamínů a minerálů, jako např. kyselina listová a železo a také více kalorií – kvůli dostatku energie.

Ale jíst lépe nutně neznamená jíst víc, nebo lépe řečeno, ne o MOC víc. Pakliže jste otěhotněla v době, kdy jste vážila tolik, kolik jste měla, v prvním trimestru moc dalších kalorií přidávat nemusíte. Ve druhém trimestru by jste denně měla přidat o 300 kalorií více, než obvykle a ve třetím 450. Pakliže jste v nějaké silné odchylce od normální váhy v těhotenství (nad nebo pod), počet extra kalorií si upravte dle potřeby.

Čemu se v těhotenství raději vyhýbat?

  • samozřejmě jako první je alkohol, cigarety a podobné zábavky
  • vynechejte i lahůdky jako je sushi, nebo tatarský biftek
  • odepřete si i plesnivé sýry
  • nedávejte si ani syrovou stravu v podobě mořských plodů
  • snižte svou obvyklou dávku kofeinu, nebo ho vynechte úplně, existuje i bezkofeinová káva, která se chuťově nijak neliší od té s kofeinem
  • kofein se nachází i v čaji, v kolových nápojech, kakau i čokoládě – proto s nimi opatrně
  • nepasterizované mléko a produkty z něj vyrobené také nejsou vhodné pro těhulky
  • zkuste se obejít i bez paštik, jatýrek a podobných záležitostí
  • pokud možno vyhněte se i exotickému ovoci jako je mango, papaya  nebo datle
  • omezte i hamburgery, hranolky a podobné nezdravé pochutiny

 

Prohlížením této stránky souhlasíte s použitím cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close